tisdag 17 februari 2015

Mobbare (Bullyculture*)

Hej.


Elitlistan; http://www.dn.se/kultur-noje/ubermobbning-pa-natet/ dyker plötsligt upp framför mig på skärmen. Hur jag hittar dit till det identiska avslöjandet av denna vansinniga mailgrupp med namn som Alexander "centerpeddot" Bard och Kindberg "giggerty" Batra  vet jag inte riktigt och även om listan i sin helhet känns otrolig i sin irrelevans ger den mig en öppning, ett spår, en ledtråd i mina studier av bullyculture*

Båda dessa, praktiskt okända, toppnamn, kallar sig libertarianer. En rörelse gärna ihopblandad med de mer idealbefriade kapital-liberalerna eller de blå-svarta, så är libertarianernas önskan att få hänge sig åt sig själva och de är vanligt att de dyrkar deSade, mannen som gav sadismen ett modernt ord.

Senaste dagars händelser ger den så kallade vanliga människan en känsla av att det är en galning någonstans som gör något. Avslöjanden om identiteter på flashbacks ger intrycket av att det är ensamma sinnessjuka män samtidigt som det hävdas att användaren är "den vanliga medborgaren".

Jag frågar alla jag känner och utfallet av kända fb skribenter får mig att klia mig i huvudet misstänksamt. Jag kontroll läser svenska wikipedia och kommer på min förra ögonblicket bortglömda fråga "vem tjänar på det?" och lägger till ett "vem har tid?".

Riksdagsnärvaron är rekordlåg och våra högsta politiker rumlar på olika sätt runt med kändisar och kända satanister. Varje gång vi klickar på en länk förväntar vi oss ingenting.
Vi söker skvaller i det enda svenska mänskliga forumet på nätet och märker inte den röda tråden av makthavare och trendsättare som rimligtvis har mest tid och mest att tjäna på att sätta agendan.

Vi delar upp media i flera hål. Hål som inte får läsa varandra och nu undrar alla vad som är verkligt och inte. Vad händer egentligen i Sverige?
Ett Sverige där Bert Karlsson ny demokrat med sin sammarbetspartner "phoenix", kända från blåbärsplockningsskandaler, får driva asylboenden trots att deras "meriter" rimligtvis borde göra dem olämpliga.
Samtidigt finns det till synes oändligt med människor villiga att arbeta till och med gratis, vilket förväntas av dem, för att hjälpa, folk köper till och med hus till vänner de lärt känna.
Ändå tillfrågas Ingen av dessa om de vill driva asylboende. Om de vill få arbeta och få betalt för det de gör på fritiden.

Så nu efter detta vill jag att ni ser på den kände gamle stallpojken Lasse "rasse" Berghagen och ställer er frågan: vad är detta, senildemens eller elitistisk mobbning?

https://www.youtube.com/watch?v=7LX7N3U667w




2 kommentarer:

  1. du argumeterar jättebra. det bästa man kan säga om Lasse är väl att han har ett skickligt kompband som följer hans orytmiska sång, själv kan han ju inte ens dansa i takt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. thanks, yo ;)

      jag citerar fritt från fb: lasserasse är förlorad till afganistanien ... bullshit, ofc

      i samma program är lasserasses skitcoola(?) xfru med och där passar han på att håna henne lite för att hon fritt citat, suck: var lika pedantisk och tråkig när de var ihop

      Radera